خطر شکستن تیوب لیزر

Rate this post

خطر شکستن تیوب لیزر

تیوب لیزرها یکی از قطعات دستگاه لیزر فایبر حکاکی می باشد که اشعه لیزر درون آن تولید می شود. اشعه لیزر دارای قدرت بالایی است و در صورتیکه این اشعه کنترل نشود به سایر بخش ها آسیب جدی وارد می نماید. در همین راستا عموما توصیه می شود تا مراتب محافظت و نگهداری از این بخش را به عمل آورید.

جلوگیری از شکستن و ترک خوردن تیوب لیزر

تیوب لیزر اگر به خوبی فعالیت نماید، قادر است تا اشعه لیزر را کنترل نماید. از همین رو لازم است تا به نکات زیر توجه داشت:

– توان تیوب لیزر

اگر توان موتور لیزر با تیوب لیزر در یک راستا نباشند، این امکان وجود دارد که اشعه لیزر تولید شده در داخل تیوب، جرقه زده و موجب شکستن تیوب شود.

– دمای آب

برای عملکرد صحیح دستگاه لیزر برش فایبر اط قطعات مختلف همانند لنز لیزرآینه لیزرتسمه لیزر و غیره استفاده می شود اما تیوب در بین تمام قطعات دستگاه لیزر در ارتباط مستقیم با اشعه است. اشعه لیزر نیز دارای دمای بالایی است. برای اینکه دمای این اشعه را کاهش داد، چیلر موظف است تا دمای آب جریانی در داخل دستگاه را پایین نگه دارد. در غیر این صورت احتمال شکستن تیوب لیزر وجود دارد.

– محکم بودن تیوب ها

هر تیوب دارای یک طول عمر مشخصی است. از همین رو اگر نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد و این مورد توسط اشخاص متخصص صورت نگیرد؛ این امکان وجود دارد که پایه های تیوب به خوبی محکم نشوند و در حین کار امکان کنترل آن وجود نداشته باشد.

همواره توصیه می شود که به جهت جلوگیری از ضررهای مالی و جانی از صحت عملکرد تیوب ها اطمینان حاصل نمود و همچنین نسبت به شرایط نگهداری آن حساس بود. در حال حاضر فروشندگان بسیاری وجود دارند که با ارائه تیوب های دارای گارانتی خیال خریداران را آسوده می نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *