انواع مادربرد دستگاه لیزر

Rate this post

انواع مادربرد دستگاه لیزر

مادربرد لیزر که همان مغز متفکر در دستگاه لیزر فایبر حکاکی محسوب می شود، قادر است تا عملکرد سایر قطعات دستگاه لیزر برش فایبر را همانند تسمه لیزراینه لیزرلنز لیزرچیلر لیزرتیوب لیزر و غیره را کنترل نماید. دستگاه لیزر برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که میتوان عموم آنها را در یکی از دو دسته برش یا حکاکی دسته بندی نمود. گاها ممکن است در زمان فعالیت یک دستگاه لیزر فایبر حکاکی نیاز باشد که مادربرد آن را تعویض نمایید. در این صورت لازم است تا با انواع متفاوت آن آشنا باشید.

آشنایی با انواع مادربرد لیزر

همانگونه که در بالا ذکر شد، امروزه انواع مختلفی از مادربرد لیزر در بازار وجود دارد که در زمان خرید باید به برند و عملکرد هر کدام از آنها دقت نمایید. در زیر می توانید موارد متفاوت را بررسی نمایید:

– مادربرد های RDC

این نوع مادربردها در اکثر دستگاه های برش امروزی مورد استفاده قرار می گیرند. از این مادربرد هم برای دستگاه های که فلزات را برش می دهند و هم برای دستگاه هایی که غیر فلزات را برش می دهند، مورد استفاده قرار می گیرند. در این مادربرد ۴ محور مختلف وجود دارد و دارای صفحه LED می باشد.

– مادربرد های لیترو

این مادربرد ها به نسبت مادربردهای دسته قبل دارای قیمت بهتری هستند. با توجه به اینکه نرم افزار آسانی دارد لذا کار نمودن با آن نیز آسان است. اما مشکل اساسی این مادربردها در این حوزه است که نمی توان با آن دو تیوب را به صورت همزمان کنترل کرد.

به صورت کلی هر کدام از مادربردهایی که امروزه در بازار وجود دارند دارای یک سری مزایا و یک سری معایب می باشند. با توجه به نوع فعالیت خود لازم است تا از مادربرد مناسب بهره ببرید. به طور مثال اگر حکاکی های ظریف مد نظر است، پیشنهاد می شود تا از انواع RDC استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *