مادربرد دستگاه لیزر چیست؟

Rate this post

مادربرد دستگاه لیزر چیست؟

مادربرد لیزر یکی از بخش های اصلی در دستگاه لیزر فایبر حکاکی می باشد. برخی از تولیدکنندگان به این قطعه نام کنترلر را نیز می دهند. به زبانی ساده می توان بیان داشت که مادربرد دستگاه لیزر، ارتباط بین کامپیوتر و سایر قطعات دستگاه لیزر برش فایبر همانند تیوب لیزرلنز لیزرتسمه لیزرآینه لیزر و چیلر لیزر را برقرار می کند.

آشنایی با مادربرد لیزر

مادربرد لیزر مغز متفکر دستگاه لیزر می باشد. این بخش دارای یک حافظه جداگانه می باشد که دارای فرامین و فایل های ارسالی به این بخش است. اگر زمانی در حین کار به هر دلیلی دستگاه قطع شد، مادربرد با اطلاعاتی که در حافظه خود دارد، می تواند مجدد فعالیت را از سر بگیرد. مادربرد ها دارای انواع متفاوتی هستند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

– مادربرد لیزر لیترو

از لحاظ قیمتی نسبت به سایر مادربردها دارای قیمت کمتری است. کار نمودن با آن آسان است اما باید در نظر داشته باشید که نمی توان به کمک آن دو تیوب لیزر را کنترل کرد.

– مادربرد RD

این نوع از مادربردها نسبت به انواع قبلی کاربرد بیشتری دارند. این موارد دارای چراغ خاص تشخیص عیب می باشند. از سوی دیگر سرعت پردازش نیز در آنها بالا است لذا حکاکی و برش با توان بالا در مدت زمان کم انجام می شود.

به صورت کلی مادربرد لیزر هسته اصلی عملکرد یک دستگاه می باشد. برای نگهداری از آن باید دقت داشته باشید که این دستگاه نسبت به نوسانات برق بسیار حساس است. از سوی دیگر هر شکستگی که بر روی تیوب ایجاد شود مانع از عملکرد این بخش خواهد شد. این بخش برای اینکه خطا و عیب را در دستگاه لیزر فایبر نشان دهد، دارای سیستم ارت و چراغ LED است. از همین رو نیاز است به این موارد در حین کار توجه شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *