تیوب لیزر ایرانی

Rate this post

تیوب لیزر ایرانی

تیوب لیزر ها یکی از قطعات دستگاه لیزر فایبر می باشد که وجود آن نقش کلیدی در عملکرد دستگاه لیزر فایبر حکاکی دارد. این قسمت می تواند اشعه لیزر را به کمک لنز لیزر و آینه لیزر تولید نموده و به وسیله مادربرد لیزر، چیلر لیزر و تسمه لیزر به سر برش دهنده منتقل نماید. تیوب لیزر ها عموما از جنس شیشه بوده و در طول عمر دستگاه لیزر برش فایبر ممکن است چندین بار تعویض شوند.

آشنایی با تیوب لیزر ایرانی

این قطعه پرکاربرد در دستگاه لیزر خوشبختانه در داخل کشور ایران نیز شناخته می شود و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است لذا می توان آن را با قیمت مناسبی تهیه کرد. اما در زمان تهیه این قطعه همواره باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

– تیوب ها خود باید دارای محفظه شیشه ای باشند

تیوب ها در ابتدا و انتهای خود دارای دو سوراخ می باشند که برای ورود و خروج گاز از آنها استفاده می شود. اما برای اینکه در زمان فعالیت بتوان آن را خنک نمود لازم است تا از مواردی استفاده نمایید که تیوب خود در محفظه شیشه ای دیگر قرار دارد.

– توجه به خنک کننده های تیوب

تیوب ها در زمان فعالیت گرمای زیادی تولید می نمایند. برای کنترل این گرما از آب یا چیلر های خنک کننده استفاده می شود. البته گاها از گازها نیز برای این هدف بهره می برند. مواردی که از گاز برای خنک شدن استفاده می کنند، دارای کارایی بهتری است.

– توجه به جنس تیوب

همانگونه که در بالا توضیح داده شد، تیوب ها در زمان فعالیت، گرمای زیادی تولید می کنند، به همین دلیل بدنه شیشه ای آنها باید از جنسی باشد که در برابر این گرما استحکام لازم را داشته باشد. از همین رو معمولا آنها را از شیشه نسوز می سازند که توانایی تحمل گرمای بالا را داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *