چیلر دستگاه لیزر چیست؟

Rate this post

چیلر دستگاه لیزر چیست؟

چیلر لیزر یکی از قطعات دستگاه لیزر برش فایبر می باشد که وظیفه خنک نمودن تیوب لیزر را دارد. با توجه به اینکه لیزر فایبر حکاکی با آب خنک می شود، این قطعه قادر خواهد بود تا دمای آب را کنترل نماید. محققان بیان می دارند که دستگاه لیزر فایبر بدون چیلر لیزر تنها قادر است تا ۱ دقیقه فعالیت نماید.

آشنایی با چیلر لیزر

یک دستگاه حکاکی برای اینکه عملکرد صحیحی داشته باشد به مواردی همانند تسمه لیزر، تیوب لیزر، آینه لیزر، مادربرد لیزر و لنز لیزر نیاز دارد. اما چیلر جز مواردی است که وجود آن موجب می شود تا عمر مفید دستگاه بیشتر شود.

چیلر لیزر چگونه فعالیت می کند؟

در اطراف لیزر برای کنترل دما از آب استفاده شده است لذا با کمک چیلر لیزر می توان دمای آب را کاهش داد. با توجه به اینکه دمای اشعه لیزر زیاد است، اگر دما بیش از اندازه شود، منجر خواهد شد که تیوب شما از کار بیفتد.

انواع چیلر ها

به صورت کلی چیلر ها در دو دسته جذبی و تراکمی قرار دارند. در دستگاه های لیزر عموما از نوع تراکمی استفاده می شود. سرمایی که در این دستگاه ها تولید می شود عموما ۲۰ درصد بیشتر از نوع جذبی می باشد. این دستگاه از لوله های رانش گاز، لوله های مکش و ترموستات تشکیل شده است تا میزان دمای آب را به خوبی اندازه گیری نماید. بررسی و فشار دما در اطراف تیوب بر عهده چیلر است. اگر چیلر شما به خوبی عمل نماید، ضریب خنک کنندگی آن افزایش خواهد داشت.

امروزه این قطعات توسط متخصصان و برندهای تولید کننده تعمیر و تعویض خواهند شد. از همین رو در صورتی که مشاهده نمودید، کمپرسور به درستی عمل نمی نماید لازم است تا حتما از یک تعمیرکار متخصص بهره ببرید. در نظر داشته باشید درست عمل نکردن این بخش باعث ترک خوردن و شکستن تیوب می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *