نازل دستگاه لیزر چیست ؟

Rate this post

نازل دستگاه لیزر چیست ؟

دستگاه لیزر فایبر حکاکی برای اینکه بتواند اشعه تولید شده در تیوب لیزر را به ورقه های فلزی منتقل نماید نیاز به یک نازل دارد. عموما در بین قطعات دستگاه لیزر برش فایبر به آن هدر دستگاه نیز گفته می شود. به عبارت دیگر وظیفه این بخش، قرار گرفتن بر روی محور X دستگاه و اعمال برش است. نازل قادر است تا اشعه خارج شده از اینه لیزر را به هد برساند. امروزه اندازه های مختلفی از این مورد در بازار وجود دارد که با توجه به کاربردی که در ذهن دارید، می توانید از اندازه مناسب بهره ببرید.

آشنایی با نازل در دستگاه لیزر فایبر

قطعات دستگاه لیزر فایبر بسیار متعدد می باشند، از جمله معروف ترین آنها می توان به تیوب لیزرآینه لیزر لنز لیزرمادربرد لیزر و چیلر لیزر اشاره نمود. اما نتیجه فعالیت تمام این بخش ها می بایست توسط نازل پیاده سازی شود. این مورد می تواند انواع حکاکی ها و برش های نازک را اجرایی نماید. نازل ها برای اینکه دارای عملکرد ۱۰۰ درصدی باشند، از یک سیستم الکترونیکی استفاده می نمایند که می تواند موانع را شناسایی کرده و اشعه را خاموش نماید. بر روی انواع فولاد ها، آلومینیوم ها و سطوح دیگر قادر خواهید بود تا از این نازل ها بهره ببرید.

مزایای نازل

از جمله مزایای نازل می توان به دارای بودن امنیت بالا، کیفیت خوب در برش، شکل دهی مطلوب و سیستم اپتیک کیفیت مناسب اشاره کرد.

دلیل استفاده از نازل لیزر

با استفاده از نازل دیگر نیاز نمی باشد تا یک شخص به صورت دستی فاصله لیزر را تا سطح اندازه گیری نماید. شما می توانید از خدمات اتوماتیک بحش هد برای برش دقیق استفاده نمایید. به صورت کلی با کمک این نازل ها پتانسیل برش را به صورت قابل توجهی بیشتر نموده و سرعت کار را نیز افزایش می دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *