اصول نگهداری از تیوب لیزر

Rate this post

اصول نگهداری از تیوب لیزر

تیوب لیزر در دستگاه لیزر فایبر حکاکی، وظیفه تولید اشعه لیزر و ارسال آن به سایر قطعات دستگاه لیزر برش فایبر برای برش یا حکاکی را دارد. از همین رو توجه به عملکرد صحیح آن همواره از اهمیت زیادی برخوردار است. در زیر شما می توانید با اصول نگهداری این قطعه و فاکتور های مهم برای محافظت آن آشنا شوید.

هر آنچه که باید در خصوص تیوب لیزر بدانید:

قطعات دستگاه لیزر فایبر همانند تسمه لیزر- اینه لیزر- لنز لیزر و غیره برای اینکه بازدهی خوبی داشته باشند، نیاز دارند تا به صورت دوره ای بررسی شوند. اما برخی از قطعات همچون تیوب لیزر چون قیمت آن زیاد بوده و تعویض آن نیز گاها دشوار است، باید سعی شود که دچار خرابی نگردد. از همین رو توصیه می شود به موارد زیر توجه داشته باشید:

– به قدرت تیوب لیزر خود دقت نمایید

قدرت تیوب لیزر شما همواره می بایست با قیمت موتور شما در یک راستا باشد تا مشکل ساز نگردد.

– تاریخ تولید تیوب

عموما عمر تیوب ها را بر اساس ساعت مشخص می نمایند. لذا در زمان خرید باید دقت داشته باشید که تاریخ تیوب ها نزدیک ترین تاریخ به زمان فعلی باشد. اگر تفاوت تاریخ حدود ۶ هفته باشد، مشکل ساز نخواهد شد.

– نظافت تیوب ها باید رعایت شود

همواره برای اینکه عملکرد دستگاه مناسب باشد لازم است تا به صورت دوره ای این مورد تمیز شود. برای تمیز کردن آن نیز می توان از دستمال نرم و خشک بهره برد.

– هیچ موقع از تمام توان لیزر به یکباره استفاده نمایید

این کار موجب می شود تا عمر تیوب شما به شدت کاهش یابد. برای این مورد اگر تیوب ۱۰۰ واتی تهیه می نمایید تا حدود ۸۰ وات از آن بهره ببرید.
به صورت کلی تیوب لیزر از بخش های ضروری در یک دستگاه لیزر فایبر می باشد لذا لازم است تا در خصوص صحت عملکرد آن اطمینان حاصل نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *