تعمیر چیلر لیزر

Rate this post

تعمیر چیلر لیزر

چیلر لیزر که در دستگاه لیزر فایبر حکاکی وظیفه خنک نمودن تیوب و آب اطراف آن را دارد، همانند سایر قطعات دستگاه لیزر همانند تیوب لیزراینه لیزرتسمه لیزرلنز لیزرمادربرد لیزر ممکن است نیاز به سرویس و تعمیر داشته باشد. لذا با توجه به اینکه این قطعه عموما در کشور چین ساخته می شود، برندی در داخل کشور باید آن را گارانتی نماید.

نکات مهم در زمان تعمیر چیلر لیزر

چیلر لیزر ها به صورت کلی دارای طول عمر زیادی هستند. آنها برای اینکه بتوانند آب درون دستگاه لیزر را متعادل نمایند از سیستم دقیق و پیشرفته برای اندازه گیری دما استفاده می نمایند. چیلر ها دارای سیستم هشدار دما هستند که به محض بالا رفتن دمای آب اطلاع می دهند. اما برای اینکه این قطعه کمتر به تعمیر نیاز داشته باشد، لازم است تا به موارد زیر توجه داشته باشید:

– توجه به دمای چیلر

بهترین دما برای نگهداری چیلر لیزر در حدود ۱۸ الی ۲۲ درجه سانتی گراد می باشد.

– توجه به میزان آب داخل چیلر

در پشت دستگاه چیلر یک شاخص جهت اندازه گیری میزان آب وجود دارد که می بایست جهت درست عمل نمودن چیلر به آن توجه داشته باشید.

– توجه به نوع آب مصرفی

برای اینکه دستگاه چیلر شما به مدت طولانی تر فعالیت نماید، لازم است تا در داخل آن از آب مقطر استفاده نمایید تا املاح باعث رسوب در شیلنگ ها و آسیب به سایر قطعات نشود.

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که اشعه لیزر شده در این دستگاه دارای گرمای زیادی است. اگر این گرما کنترل نشود، می تواند به خود دستگاه و محیط اطراف خود ضررهای هنگفتی را وارد نماید. از این رو توجه به نوع چیلر های استفاده شده و درست عمل نمودن آنها بسیار با اهمیت می باشد. گفته می شود که بهتر است فن های خنک کنند این دستگاه هر ماه تمیز شوند تا گرد و غبار به آنها نفوذ نکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *