آینه دستگاه لیزر

Rate this post

آینه دستگاه لیزر

اینه لیزر یکی از قطعات کاربردی دستگاه لیزر فایبر حکاکی می باشد که به کمک تسمه لیزرچیلر لیزرمادربرد لیزرلنز لیزر و تیوب لیزر تلاش می کند تا با کمک خاصیت بازتابندگی؛ اشعه را به سوی لنز لیزر ارسال نماید. این آینه ها نیز همانند لنز ها دارای انواع متفاوتی هستند و برای کاربردهای گوناگونی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع اینه لیزر

آینه ها در انواعی همچون سیلیکونی و فلزی در بازار وجود دارند که انواع فلزی هر کدام دارای قطرهای متفاوتی می باشند.

– آینه سیلیکونی

این آینه ها جز رایج ترین انواع آینه ها می باشند. دارای لعابی به رنگ طلایی هستند. از لحاظ ساختاری نیز این نوع از اینه لیزرها دارای چند لایه نازک می باشند که بر روی یکدیگر قرار گرفته اند. پوشش سیلیکونی که بر روی آینه قرار گرفته است کی تواند حدود ۹۹ درصد از اشعه لیزر را بازگرداند. این مورد یکی از مزایای آینه های سیلیکونی است.

– آینه فلزی

همانگونه که می توان متصور شد، میزان بازتابندگی در این نوع از آینه ها بسیار کمتر از نوع قبل می باشد اما دارای مقاومت بالاتری هستند. معمولا از این آینه ها در کارخانجات بزرگ استفاده می شود که بتوانند در هر نوع آب و هوایی دوام داشته باشند. یکی از معایب بزرگی که این آینه ها دارند، این مورد می باشد که وقتی اشعه لیزر به آنها برخورد می کند، مقداری از انرژی گرمایی خود را از دست می دهد.

برای اینکه اینه لیزر دارای عمر بیشتری باشد، لازم است تا به صورت دوره و منظم حتما تمیز شود. در بهترین حالت بیان می گردد که تمیز کردن روزانه آن بهتر است.از سوی دیگر می بایست احتیاط نمایید تا اجسام نوک تیز با آینه برخورد نکنند که باعث ترک یا شکستگی در آن شوند. در این صورت لازم است تا آینه تعویض گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *