تعمیر آینه دستگاه لیزر

Rate this post

تعمیر آینه دستگاه لیزر

اینه لیزر که امروزه در دستگاه لیزر فایبر حکاکی مشاهده می نمایید می تواند لیزر خارج شده از تیوب لیزر را به سمت لنز لیزر ارسال کند. در هر دستگاه لیزر برش فایبر از سه آینه در کنار قطعاتی دیگر همانند تسمه لیزرمادربرد لیزر و چیلر لیزر استفاده می شود.

آشنایی با عملکرد اینه لیزر

برای اینکه بتوانید اینه لیزر را تعمیر نمایید، لازم است تا با عملکرد آن آشنا شوید. به صورت کلی از مورد از قطعات دستگاه لیزر فایبر از ۳ آینه تشکیل شده است. آینه اول که در نزدیکی تیوب قرار دارد، اشعه را به سمت آینه دوم منتقل می کند. آینه دوم نیز اشعه را به سمت آینه سوم منتقل می کند. اما برای درست عملکرد این آینه ها همواره باید به موارد زیر در زمان تعمیر دقت شود:

– اینه لیزر باید تمیز باشد

اگر آینه ها دچار گرد و خاک باشند یا بر روی آنها ترک و لکه وجود داشته باشد، منجر می شود تا در زمان انتقال اشعه انحراف به وجود آید.
– آینه ها باید تنظیم باشند:

اگر این آینه ها از تنظیم خارج شوند، اشعه لیزر به درستی به عدسی منتقل نخواهد شد، لذا اپراتور قدرت دستگاه را افزایش می دهد که این مورد باعث فشار آمدن به دستگاه خواهد شد.

– از افراد متخصص استفاده شود

آینه ها جز قطعات حساس می باشند لذا حتما باید متخصصان آگاه وظیفه تعمیر و نصب آن را برعهده بگیرند. از همین رو توصیه می شود تا در زمان خرید، به گارانتی و خدمات پس از فروش آن توجه نمایید.

توجه نمایید که تنظیم آینه اگر به درستی انجام نشود، می تواند خسارت ها و زیان های زیادی را به بار بیاورد. یکی از شایع ترین مشکلات، کاهش عمر تیوب به دلیل تنظیم نبودن آینه ها است که باعث افزایش توان دستگاه می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *