لنز دستگاه لیزر

۴٫۳ (۸۵٫۳۳%) ۱۵ votes

لنز دستگاه لیزر

لنز لیزر یکی از قطعات دستگاه لیزر فایبر حکاکی می باشد. این بخش وظیفه دارد تا اشعه لیزر را در یک نقطه جمع نماید. به عبارت دیگر وقتی نور لیزر در داخل تیوب لیزر شکل می گیرد، به بیرون هدایت شده و به آینه لیزر برخورد می نماید. سپس آینه این اشعه را به سمت لنز منحرف می نماید تا لنز بتواند آن را در یک نقطه برای برش یا حکاکی جمع نماید. باید در نظر داشته باشید که نوری که از تیوب خارج می شود، نمی تواند ورقه های فلز را برش دهد زیرا دارای قطر زیادی است. لنز لیزر میزان قطر اشعه لیزر را کاهش می دهد.

آشنایی با لنز لیزر

لنز در داخل دستگاه لیزر فایبر از دو عدسی تشکیل شده است. این عدسی ها یکی از نوع مقعر و یکی از نوع محدب می باشند. جالب است که بدانید لنز ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند که در زیر به انها اشاره شده است:

– رنگ متفاوت

لنز لیزر ها عموما از دو رنگ طلایی و نقره ای تشکیل شده است. در انواع طلایی می توانید آن سوی لنز را مشاهده نمایید اما در نوع نقره ای آنسوی لنز دیده نمی شود و اشعه نور را با همان ویژگی های خاص خود عبور می دهند.

– بیم لیزر

این مورد جزء ویژگی های مهم یک لنز می باشد. زیرا هر اندازه که لنز بتواند قطر اشعه های خروجی را کاهش دهد یا به عبارت دیگر بیم را پایین بیاورد، می توان اشعه نازک تری داشت که قادر است حکاکی های باریکی را انجام دهد.

– توجه به دما

یک لنز لیزر خوب باید بتواند در برابر دمای بالا به خوبی مقاومت نماید. این لنز ها باید بتوانند نور را بدون جذب به خوبی هدایت نمایند تا از انرژی آنها کاسته نشود. هر اندازه میزان جذب در لنز ها کمتر باشد، عمر لیزر نیز بیشتر خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *