تعمیر لنز دستگاه لیزر

Rate this post

تعمیر لنز دستگاه لیزر

لنز لیزر قطعه ای است که می تواند اشعه خروجی از تیوب لیزر را بر روی سطح کار متمرکز نماید. لنز لیزر در کنار سایر قطعات دستگاه لیزر فایبر حکاکی همانند آینه لیزر– تسمه لیزرمادربرد لیزر و چیلر لیزر قادر است تا اشعه های تولید شده را کنترل کند و از آن برای حکاکی یا برش بهره ببرد.

آشنایی با تعمیر و تعویض لنز لیزر

برای اینکه شما بتوانید این بخش را در داخل دستگاه لیزر تعمیر نمایید، در گام اول باید از عملکرد آن آشنا باشید لذا لازم است که حتما تعمیر توسط افراد کارشناس صورت گیرد. توجه داشته باشید که اگر لنز دچار ترک و لکه باشد، می تواند بر روی خروجی کار شما تاثیر بگذارد. لذا همواره کیفیت آن مهم می باشد.

نحوه تعمیر لنز

برای اینکه در دستگاه لیزر فایبر لنز را نصب نموده و یا آن را تعویض نمایید، لازم است تا مراحل زیر را انجام دهید:

– چک کردن دستگاه

به این معنا که شیلنگ لیزر دچار تاب خوردگی نباشد و بادی که از دستگاه فوق به صورت معمول خارج می شود، توان لازم را داشته باشد.

– اینه لیزر تمیز باشد

هرگونه کثیفی، لکه و ترک بر روی آینه موجب می شود تا هنگام انتقال اشعه لیزر به لنز، انحراف ایجاد شود. عموما توصیه می شود که اینه لیزر به صورت ماهانه تمیز شود.

همواره در زنان نصب لنز باید در نظر داشته باشید که برآمدگی آن می بایست به سمت بالا باشد. به عبارت دیگر، اشعه لیزر باید به بخش برآمدگی بتابد. برای برخی افراد تشخیص برآمدگی دشوار است. به این افراد توصیه می شود که ابتدا لنز را نصب نمایند و سپس در داخل آن نگاه کنند. اگر بتوانند تصویر خود را به صورت برعکس در داخل آن مشاهده نمایند، به این معنا خواهد بود که نصب به درستی انجام شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *