چیلر دستگاه لیزر چه کاربردهایی دارد؟

۴٫۳ (۸۵%) ۴ votes

چیلر دستگاه لیزر چه کاربردهایی دارد؟

در این مقاله ( چیلر دستگاه لیزر چه کاربردهایی دارد؟ ) قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چیلر دستگاه لیزر چه کاربردهایی دارد؟ .ابتدای امر به معرفی قطعه چیلر دستگاه لیزر می پردازیم .

چیلر لیزر چیست :

چیلر دستگاه لیزر چیست ؟ چیلر لیزر وسیله ای است جهت خنک کاری تیوب لیزر و کنترل دمای آب و نگاه داشتن آن در دمای متعادل و مناسب برای تیوب لیزر میباشد.این دمای متعادل آّب حدودا ۲۰ درجه میباشد .فعل و انفعالاتی که جهت تولید لیزر باعث افزایش دمای تیوب میشود و اگر تیوب لیزر بدون چیلر کار کند حدودا ۱ دقیقه دوام میاورد و بعد از آن دچار ترک و یا شکستگی میشود که این می باعث میشود تیوب اگر داری گارانتی باشد از گارانتی خارج میشود و همچنین ممکن است به دلیل کاهش دما در فصل زمستان دمای آب زیر صفر بیاید و آب یخ بزند و همانطور که میدانید آب با یخ زدن حجمش بیشتر شده و باعث شکستگی تیوب میشود و چیلر استاندارد مناسب باید دارای سیستم گرمایشی هم باشد و بتواند دمای آب را بالا ببرد و حتی ممکن است شلنگ آب چیلر لیزر تا تیوب خم شود و یا آشغال سر راه آب تیوب قرار بگیر چیلر باید در این مواقع لیزر تیوب را قطع کند تا تیوب آسیب نبیند پس چیلر دستگاه لیزر در طول عمر تیوب تاثیر مسقیم دارد.

شیوه عملکرد چیلر دستگاه لیزر :

چیلر دستگاه لیزر,قیمت چیلر دستگاه لیزر,تنظیمات چیلر دستگاه لیزر,تعمیر چیلر دستگاه لیزر,دمای چیلر دستگاه لیزر,تعمیرات چیلر دستگاه لیزر,نصب چیلر دستگاه لیزر,چیلر خنک کننده دستگاه لیزر,دستگاه لیزری چیلر,

قطعه ی چیلر لیزر یکی از قطعات یدکی دستگاه برش لیزر  ا ست که وظیفه ی آن خنک کردنهای تیوب لیزر است. طرز کار این قطعه یدکی به این صورت است که جریان آب در درون در حال گردش است و تیوب دستگاه لیزر را خنک می کند.سعی کنید دردستگاه های لیزرتان از چیلرهای مناسبی استفاده کنید.در غیراین صورت ممکن است به تیوب دستگاه لیزر شما آسیب برساند؛ بنابراین سعی کنید در انتخاب خود دقت نمایید. ما به شما پیشنهاد می کنیم تا از چیلر دستگاه لیزر مدل CW5000 و یا چیلر ۵۲۰۰ لیزر S&A استفاده کنید. چیلرهای دستگاه لیزر بر دو مدل اصلی طبقه بندی می شوند:۱- مدل جذبی۲- مدل تراکمی .مدل تراکمی مدلی است که دردستگاه های لیزرمورداستفاده قرارمیگیرد. محاسبه شده برای تولید سرما در تراکمی تقریبا ۲۰ درصد مدل های جذبی می باشد.کمپرسور، لوله های رانش گاز، کندانسور، شیر برقی، لوله های مکش، اواپراتور، ماده مبرد، وسایل اندازه گیری و ترموستات اجزای چیلر تراکمی دستگاه لیزرمیباشد.برسی و کنترل کردن فشارگازویاروغن کمپرسوردر عملیات تعمیرات و نگهداری خنک کننده های دستگاه لیزر نیازی نیست.تنها در صورتی که عملکرد کمپرسور نسبت به شرایط یکسان قبلی بیشتر شده و ضریب خنک کنندگی مناسب نداشته باشد، وضعیت روغن و گاز می بایست مورد بررسی قرار گیرد.اجزایی که کمپرسور راشامل میشوند اساسا نیازی به سرویس خاصی ندارند اما درانتهای عمرخودمیبایست توسط کارشناسان فنی مخصوص ب تعویض شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *