چیلر لیزر صنعتی

Rate this post

چیلر لیزر صنعتی

چیلر لیزر وظیفه خنک نمودن قطعات دستگاه لیزر فایبر حکاکی را به وسیله آب دارد. در واقع نوع عملکرد دستگاه مذکور به گونه ای می باشد که آب با گردش در اطراف قطعات دمای آنها را دریافت کرده و وارد چیلر می شود، از سوی دیگر چیلر لیزر این آب را خنک کرده و مجدد آن را در دستگاه به گردش در می آورد. با توجه به اینکه اشعه لیزر دمای بالایی دارد، وجود این قطعه در عملکرد دستگاه لیزر بسیار حیاتی است.

آشنایی با عملکرد چیلر لیزر صنعتی

عملکرد چیلر لیزر صنعتی بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا در صنعت از ورقه های ضخیم تری برای برش و حکاکی استفاده می شود و گرمای تولید شده نیز بسیار بیشتر است. از این رو اگر این گرما کنترل نشود، می تواند خسارت زیادی به دستگاه لیزر وارد نماید. در خصوص چیلر لیزر صنعتی لازم است تا به موارد زیر توجه نمایید:

– نوع فعالیت چیلرها

چیلر های صنعتی دارای چندین عملکرد متفاوت از جمله جلوگیری از تاخیر کمپرسور، هشدار در برابر بالا رفتن دمای آب ، هشدار در برابر کمبود آب مخزن و مواردی از این قبیل می باشند.

– اندازه

چیلر های صنعتی در اندازه بزرگتری می باشند زیرا باید آب را در حجم بیشتری خنک نمایند. این چیلر ها فضای بیشتری را احاطه کرده و توان خروجی بیشتری نیز خواهند داشت.

– امکان کنترل دقیق تر

برای چیلر های صنعتی جهت عملکرد بهتر از کنترلر های هوشمند استفاده شده است. این کنترلر ها در بازه های زمانی مشخص دمای آب را اندازه گیری کرده و با آلارم های مشخص اعلام می نماید.

چیلر لیزر صنعتی امروزه در تمام کارخانه های بزرگی که با ورقه های لیزر سروکار دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به شرایط و نکات نگهداری دستگاه فوق دقت شود، می توان بیان داشت، که دارای طول عمر زیادی هستند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *