ساخت چیلر لیزر

Rate this post

ساخت چیلر لیزر

چیلر لیزر هایی که امروزه در بازار وجود دارند، عموما بر اساس دو مدل جذبی و تراکمی ساخته می شوند. این نمونه از قطعات دستگاه لیزر فایبر حکاکی وظیفه خنک نگه داشتن دمای سایر قطعات و به خصوص تیوب لیزر را دارد. از همین رو عملکرد صحیح آن در طول عمر دستگاه نقش بسزایی دارد.از لحاظ قدرت خنک کنندگی نوع تراکمی بهتر از جذبی عمل می نمایند.

نکات مهم در ساخت چیلر لیزر

برای عملکرد صحیح چیلر لیزر لازم است تا از قطعاتی چون شیر برقی، کمپرسور، ترموستات، ماده مبرد و غیره استفاده نمود. همچنین به جهت صحت عملکرد آن، نیاز می باشد تا میزان آب داخل آن و فشار روغن به صورت دوره ای بررسی شود.

تفاوت بین چیلرهای تراکمی و انواع جذبی

همان گونه که در بالا توضیح داده شد، چیلرهای موجود در بازار در دو نوع اصلی طبقه بندی می شوند. در انواع جذبی با تبدیل گاز فشار پایین به گاز فشار بالا و تقطیر آن، عملیات خنک سازی آغاز می شود. مزایای این چیلر مصرف انرژی کمتر و راندمان بهتر می باشد. اما در انواع تراکی صدا و ارتعاشات زیادی تولیدی می شود و گاها گازهای گلخانه ای مخرب نیز تولید می شود.

نکات مهم در نگهداری از چیلر لیزر

برای افزایش طول عمر این دستگاه لازم است تا به موارد زیر توجه داشته باشید:

– باید همواره بررسی نمایید که فشار آب در داخل دستگاه چیلر کم نشود زیرا در این صورت راندمان دستگاه کمتر می شود.

– اگر چراغ هشدار چیلر روشن شود، به معنای خرابی چیلر و بالا رفتن دمای آب کنار تیوب ها می باشد. در این شرایط لازم است تا دستگاه سریع ترخاموش گردد.

– اگر دمای آب داخل چیلر بیش از ۳۰ درجه سانتی گراد باشد، برای عملکرد دستگاه مشکل ساز می شود. مکانیزم عملکرد دستگاه به گونه ای است که با بالا رفتن دما، تولید اشعه لیزر قطع می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *