انواع آینه دستگاه لیزر

Rate this post

انواع آینه دستگاه لیزر

اینه لیزر فایبر یکی از قطعات اصلی در دستگاه لیزر برش فایبر می باشد. این قطعه اشعه خارج شده از تیوب لیزر را به سمت لنز لیزر روانه می کند تا لنز اشعه را در یک قسمت متمرکز نموده و اقدام به برش و حکاکی نماید. در دستگاه لیزر برش فایبر هدف برش و حکاکی بر روی هر نوع ورقه با هر نوع ضخامتی است.

آشنایی با انواع اینه لیزر

یک دستگاه لیزر فایبر برای عملکرد خود به قطعات مختلف از جمله، چیلر لیزرتسمه لیزر و مادربرد لیزر دارد. این بین از اینه لیزر برای هدایت اشعه لیزر استفاده می شود. آینه ها خود در انواع مختلفی هستند که به صورت طیر طبقه بندی می شوند.

– آینه های سیلیکونی

از لحاظ ظاهری، این آینه ها به رنگ طلایی می باشند. البته در حال حاضر مدل های نقره ای نیز در بازار مشاهده می شود. اگر قصد نصب این آینه ها را دارید لازم است تا سمت براق آن به سمت شما باشد. این سمت براق می بایست اشعه لیزر را بازتاب دهد. جالب است که بدانید این آینه ها چندین بار آبکاری می شوند.

– آینه های فلزی

این آینه ها دارای قابلیت جذب بیشتری هستند، در هر شرایط آب و هوایی می توان از آنها استفاده کرد، نظافت و تمیز نگه داشتن آن دارای اهمیت زیادی است ولی برای محیط هایی که رطوبت در آنها زیاد است؛ گزینه خوبی محسوب نمی شوند

از لحاظ وزنی، آینه های فلزی نسبت به آینه های سیلیکونی سنگین تر می باشند. برای کاربردهای صنعتی و بزرگ از آینه های فلزی استفاده می شود. با توجه به اینکه قطعات فوق دارای ضمانت و گارانتی می باشند لذا برای تعمیر یا تعویض آن نیاز به افراد متخصص است. باید در نظر داشته باشید که در صورت ایجاد خش، ترک و غیره نیاز به تعویض آینه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *