کارایی آینه دستگاه لیزر

Rate this post

کارایی آینه دستگاه لیزر

آینه لیزر برای انتقال پرتو لیزر در دستگاه لیزر فایبر حکاکی مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه دستگاه لیزر برش فایبر به درستی عمل نماید لازم است تا جایگاه این آینه ها به درستی تعیین شود. هر تغییر اندک در این حوزه موجب اختلال در عملکرد دستگاه می شود.

بررسی کارایی آینه لیزر

قطعات دستگاه لیزر فایبر همانند تسمه لیزرمادربرد لیزرلنز لیزرتیوب لیزر و چیلر لیزر همگی دارای وظایف مهمی می باشند اما کوچک ترین عدم هم ترازی در آینه موجب می شود که حکاکی یا برش با مشکل روبرو شود. کارایی لیزر به سه مورد زیر بستگی دارد:

– جایگاه آینه ها

در دستگاه لیزر فوق لازم است تا از سه آینه استفاده شود. این سه آینه هر کدام در جایگاه مناسبی قرار دارند که نور را با دقت به آینه دیگری منتقل نمایند لذا هم ترازی آنها در کنار یکدیگر بسیار مهم می باشد.

– سفت نمودن پیچ های اینه لیزر

برای اینکه اشعه لیزر دارای کارایی خوبی باشد، اینه ها باید سفت در جای خود قرار داشته باشند. از همین رو در پشت آینه پیچ هایی وجود دارد که با سفت نمودن آنها می توان محل تشکیل اشعه لیزر را تغییر داد. البته همیشه نیاز به سفت نمودن نیست و گاها نیز نیاز است تا پیچ ها شل شوند که دقت لازم حاصل گردد.

به صورت کلی باید در نظر داشت که تراز بودن تیوب لیزر، تراز عمودی دستگاه و سفت بودن آینه ها موجب می شود تا عملکرد دستگاه بهتر شود. البته باید توجه داشته باشید که آینه ها همواره می بایست تمیز و بدون لک باشند. از همین رو توصیه می شود تا هر روز پس از اتمام کار یکبار آینه ها تمیز شوند. اگر این قطعات دچار شکستگی و ترک گردیدند، بهتر است تا توسط افراد متخصص و آگاه تعویض گردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *